Velká ředkvička obsahuje dokonce více vitamínu C, než citrón. Takže když si domyslíme, že naklíčená semena jsou daleko větším zdrojem nejen vitamínů, ale také životodárných enzymů, tak rozhodně stojí za úvahu vyzkoušet konzumaci těchto výhonků. Ředkvičkové klíčky jsou toho důkazem, mají skutečně široké působení na lidský organismus. Jsou pomocníky při onemocnění žlučníku, jater, ale také při zahlenění. Jsou skutečně velkou zásobárnou vitamínů skupiny B, A a hlavně C.
čerstvé ředkvičky.jpg
Dále nechybí minerály, draslík, sodík, hořčík, vápník, fosfor a železo. Není divu, vždyť pak z toho vyroste velká ředkvička, která musí také z něčeho růst a zdravě prospívat. Dokonce když na záhonku protrháváme malé sazeničky, abychom dali silnější rostlince možnost rychle dospět, tak je nemusíme vyhazovat. Stačí pořádně umýt a přidat buď do salátu, nebo posypat pečivo s pomazánkou, případně ozdobit například polévku.
salát s ředkvičkami.jpg
Jak správně naklíčit semena ředkvičky
–          Pořídíme si semínka a pokud se nám podaří koupit v bio kvalitě, tak si můžeme vlastnoručně vypěstovat kvalitní zdroj bio stravy.
–          Propláchneme studenou vodou.
–          Vložíme do rendlíčku a namočíme do vody přes celou noc.
–          Ráno propláchneme vodou a dáme třeba na umělohmotné sítko, aby odkapala přebytečná voda.
–          Vložíme do nádoby nebo použijeme klíčící misku a dáme na tmavé místo v kuchyni.
–          Poté 2-3 x denně musíme propláchnout vodou a nechat pořádně odkapat, aby nám semínka nechytla plíseň.
–          Během 2-4 dnů je hotovo a můžeme si pochutnávat na výborném zdroji zdraví prospěšných látek pro naše tělo.
thajský pokrm.jpg
Recept na vitamínový salát
Suroviny:
2 mrkve, 1 jarní cibulka, hrst klíčků z ředkviček, zelená kudrnatá petrželka, olivový olej, med nebo cukr.
Na zálivku: trošku soli, limetkovou šťávu, stejné množství olivového oleje a polovinu množství tekutého medu, případně cukr, ale lepší by byl třtinový.
Postup:
Mrkev nastrouháme nahrubo, jarní cibulku pokrájíme i s natí na drobno, přidáme klíčky a zalijeme zálivku, poté posypeme sekanou petrželkou. Přeji dobrou chuť.

Daleko větší zásobárnu vitamínů mají ředkvičkové klíčky
3.6 (72%)5